Moderátoři: pavelgregor, oliver, jacx, smith
Zaregistrován
7. 8. 2014
To je divny, je to fotka co jsem si stahl. Jsem zrovna u rybnika na chate takze mam jen iphone a z toho to bohuzel nevykoumam.
Zaregistrován
15. 7. 2007
blbne to tu na sberateli uz delsi dobu ve vice sekcich, nejen zde. nektere fotky nelze otevrit zvetsene, bohuzel. neresil jsem, v cem je problem. uplne si umim predstavit, ze je to treba nejaka blbustka stylu .jpg a .jpeg apod.
Zaregistrován
30. 7. 2018
Ahoj , jsem začátečník a je to můj první groš. Mohli byste prosím napsat blíž k tomuto groši , váha 3,61.Jestli mohu poprosit nějakou odbornou literaturu nebo na webu, Děkuji
Obrázky:
Zaregistrován
20. 8. 2007
pražský groš Jana Lucemburského, varianta Castelin VI. 36 - velmi pravděpodobně
ražený v Kutné Hoře v letech 1327 - 1340 (dle Castelina)
- není patrné rozdělovací znaménko na líci mezi slovy GRATIA a REX, proto to "velmi pravděpodobně" (ale téměř jistě to tak bude)
určuje se dle Castelina - Karel Castelin: O chronologii pražských grošů Jana Lucemburského, Numismatický sborník VI., 1960
Pintou částečně opravená tabulka (i když stále s určitými chybami) této chronologie byla prezentována i zde na fóru
https://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/urcovani-typu-grosu_post_-16525#post16525
Zaregistrován
24. 3. 2010
Dostal som sa tu cca po 50. stranu a už na to nemám nervy, tak sa spýtam na rovinu.🙂 Mám len Pintovu tabuľku, tak otázka bude možno trochu laická. Jednotlivé typy a varianty sa myslím, že rozlišujú podľa tvaru leva a rozdeľovacích znamienok.
Rozlišujú sa tu aj typy koruniek (napr. vysoká, široká atď.)?
Zaregistrován
23. 11. 2011
Ahoj, a mluvíš o groších Jana nebo Karla?
Zaregistrován
20. 8. 2007