Moderátoři: pavelgregor, oliver, jacx, smith
Zaregistrován
9. 3. 2015
Dobrý den.
Jsem laik a měl bych pár otázek.
- je toto falzum pr. groše Karla 4?
-jde nějak blíže určit?
-dá se odhadnout kdy byla mince ražena? Zda v době oficiální ražby, nebo klidně o stoleti později?
-není na prodej, ale i tak mě zajímá zda má nějakou hodnotu.
Mince pochází z nálezu a byla pouze opláchnuta vodou a docistena kartáčkem.Jádro mince se zdá být měděné a jen pokovené. Po očistě svítila bíle. Po několika dnech zbytky pokovení zežloutlo a zmatnělo. Předpokládám tedy že jde o stříbro.
Děkuji za váš čas a odpovědi.
Hmotnost 2,16g a průměr 27-28mm
Obrázky:
Zaregistrován
19. 1. 2008
troufnu si tvrdit, že to není žádné falzum, ale normální pravý groš ....
Zaregistrován
20. 8. 2007
také si myslím, že je to pravý groš Karla IV.
a to nejmladší typ - dle Pinty typ V. (pravděpodobně varianta V. c/9 - ale pro jednoznačné potvrzení by to chtělo lepší foto)
ražený v letech 1370-1378
ty barevné změny a případně vystupující měď jsou dány vnějšími vlivy - dlouhodobé uložení v půdě, koroze, ...
Zaregistrován
15. 7. 2007
i za mne souhlas s tim, ze takto to vypada na minci pravou. lepsi fotky by to pomohly rozhodnout, tyto dovoli jen identifikovat, ze se provedeni nelisi od oficialniho. co se tyce materialu a jeho stavu, nerikaji nic. ze mince obcas takto "cvici" se stava, obvykle je to ale spise jako nasledek nevhodneho/neodborneho cisteni a podceneni konzervace. netvrdim, ze to musi byt nutne tento pripad, jak rikam, z fotek se to vycist neda.
Zaregistrován
9. 3. 2015
Dekuji za odpovedi a urceni.Omlouvam se za mystifikaci o falzu. Zmatla me ta mala hmotnost a souvisla vrstva medi na casti mince.Verim tedy odbornikum.Mince prosla opravdu jen vodou a kartackem.Vecer sem pridam dalsi dva grose. Kdyby byl nekdo jeste laskav a urcil je.O vikendu se pokusim o lepsi foto. Dekuji
Zaregistrován
9. 3. 2015
Dobry den,
pridavam jeste dva grose. Za urceni ci komentare dekuji.
Obrázky: