Zaregistrován
7. 10. 2006
Toho prodejce zrovna znám osobně a podle mě je to férový chlap. Napíši mu, aby se k tomu vyjádřil.
Zaregistrován
12. 8. 2006
To tenzor: jen jsem ten článek proletěl, ale sám autor píše, že ne všechny prezentované mince musí být nutně falza a i odůvodnění mincí jako falz je dost slabé. Co se týče zjišťování složení kovu jsem taky po vysvětlení skeptikem - pomoct může nepochybně, ale vypadá to, že je ve většině případů analýza prováděna chybně respektive výsledky chybně interpretovány ...
Za mě (ale nejsem odborník na antiku) většina těch mincí aspoň podle fotek vypadá OK.
Zaregistrován
12. 1. 2010
Měl bych radu zdarma, buď si nejdřív nakoukej pravé exempláře nebo to nekupuj, jinak budeš mít s velkou pravděpodobností padělky. Moderní styl s přehnaným zdůrazňováním některých prvků je očividný, korýš je úplně špatně, jak je to na těchto padělcích ostatně obvyklé. Uvedená mince patří spíš k těm horším provedením, na té stránce jsou i povedenější a na první pohled relativně důvěryhodné, což je možná důvod proč tam píšou, že to není úplně jisté. Nicméně také se tam píše:
Including each of these pieces below was the result of the opinions of at least three people with in-depth knowledge of these particular forgeries.
Pokud tři odborníci řeknou, že je něco padělek, pak je pravděpodobnost toho, že je to skutečně padělek, minimálně 99.9%. Krom toho, tyhle mince byly publikovány i v literatuře, také je jich plno na Forvmancientcoins v jejich db padělků, tohle vážně není otázka jednoho článku...
Ale samozřejmě nikoho nenutím tomu věřit, mým záměrem bylo jen varovat lidi, aby bez znalostí toho, co chtějí mít ve sbírce, bezhlavě nenakupovali, pokud dá někdo přednost dobrému pocitu před názorem několika odborníků, asi s tím nic neudělám.
Zaregistrován
12. 8. 2006