Moderátoři: smith
Příspěvky: 1 268
Zaregistrován
23. 12. 2010
Ten rozdíl v úrovni detailů tam jasně vidím- za mě 1,2 srovnatelné, 3 o dost lepší. Možná by to bylo líp vidět, kdybys místo zmenšování 3 zvětšil odpovídající výřezy z 1,2.
Příspěvky: 9 216
Zaregistrován
15. 7. 2007
TomL napsal/a:
Ten rozdíl v úrovni detailů tam jasně vidím- za mě 1,2 srovnatelné, 3 o dost lepší. Možná by to bylo líp vidět, kdybys místo zmenšování 3 zvětšil odpovídající výřezy z 1,2.
ja to tam tak jasne nevidim, ale rad udelam, vecer to sem hodim, uvidime, jak to dopadne
vyrazeny laboratorni stojan, neco jako toto+tycka (ale stare):
http://www.verkon.cz/stojan-laboratorni-tripod
obcas se to ukaze v nejakem bazaru. jinak to jde samozrejme sbastlit svepomoci (myslim, ze greggy si nejaky svuj vyrabel - mohl by dat fotku, pokud ma). ja vyuzil material ze zruseneho laboratorniho skladu
Příspěvky: 3 135
Zaregistrován
23. 6. 2007
Můj bastlík z dob, kdy ještě ty stojany nedělali vypadá takto :
Ta část s dírkou sloužila pro vložení další čočky, pomocí které se dal vylepšit rozsah toho mikroskopu. Neuměl totiž zvětšení v rozsahu 20 - 200 (jak často bývá uváděno v popiskách na internetu), ale pouze 20 nebo 200. Ten jejich původní stojan byl k ničemu.
Obrázky:
Příspěvky: 9 216
Zaregistrován
15. 7. 2007
takze na zaklade predchozi zadosti vkladam foto 3 nezmenene, foto 11 odpovida fotce 1, ale je zvetseno na uroven 3, foto 12 odpovida fotce 2 zvetsene na uroven fotky 3, stejne tak jsem to udelal i pro foto 7 (ponechano) a puvodni fotky 5 a 6 - zmeneno a prilozeno jako 13 a 14
opet bez uprav, pouze pouzit algoritmus "bicubic resample", ktery mi prisel, ze v tomto pripade dava nejrozumnejsi vysledek
fotky tedy jsou nasledovne:
1) vyrez 475x475, 1:1, fotak Sony DSC-H300 (tj. 20 Mpx)
11) vyrez 475x475, zvetseno, fotak Konica Minolta Dimage Z5 (tj. 5 Mpx)
12) vyrez 475x475, zvetseno, fotak Sony DSC H1 Z5 (tj. 5 Mpx)
7) vyrez 475x475, 1:1, fotak Sony DSC-H300 (tj. 20 Mpx)
13) vyrez 475x475, zvetseno, fotak Konica Minolta Dimage Z5 (tj. 5 Mpx)
14) vyrez 475x475, zvetseno, fotak Sony DSC H1 Z5 (tj. 5 Mpx)
zduraznuji pouze pro neznale optimisty, ze toto je za normalnich okolnosti NEREGULERNI OPERACE !!! kterou nelze bezne pouzivat - rastr lze pouze zmensovat, nikoliv zvetsovat - nelze ziskat vic informace, nez kolik ji je v rastrovem obrazku, ktery ma velikost puvodni velikost (100 %). Zvetsenim napr. na 150 % pouze zvetsite velikost dat, neziskate zadnou validni informaci navic!
zde nam to slouzi pouze k posouzeni hure viditelnych detailu. samozrejme, ze zvetsenim se ostrost ztrati (zde se zvetsovalo asi o 150 %). na fotkach z 5 Mpx fotaku opravdu nejsou videt vsechny detaily - otazka ale je, zda je tento benefit skutecne duvodem porizovat si novy fotak - pro mne ne (i kdyz nepopiram, ze neco malo navic videt je, chtel bych vic - lepsi optiku, lepsi chip - coz mozna najdu u drazsiho fotaku, ale to by musel byt fakt poradny rozdil)
protoze pokud je potreba - tak na detaily mam mikroskop (i kdyz foceni kousek po kousku je s 2 Mpx zdlouhave)
Obrázky:
Příspěvky: 9 216
Zaregistrován
15. 7. 2007
a jen pro ukazku vysledek z mikroskopu pro srovnani s vysledkem 20 Mpx (abych objasnil me neuspokojene naroky)
15) vyrez 475x475 z mikroskopu (zmenseno na 25 %)
3) vyrez 475x475, 1:1, fotak Sony DSC-H300 (tj. 20 Mpx)
16) vyrez 475x475, 1:1, mikroskop
17) vyrez 475x475 z mikroskopu (zmenseno na 25 %)
7) vyrez 475x475, 1:1, fotak Sony DSC-H300 (tj. 20 Mpx)
18) vyrez 475x475, 1:1, mikroskop
nezmensene fotky z mikroskopu 1:1 (tj. obr. 16 a 18) jsou nic moc, ale jde je zmensit a pak vypadaji dobre (coz je patrne z 15 a 17 - navic tam jsou zmensene uz moc). u mikroskopu lze volit i jine objektivy, ale pri takovem zvetseni uz je limitujici mala hloubka ostrosti (s tim se umi vyporadat lepsi, ale take velmi drahe mikroskopy - napr. KEYENCE - na to ale obycejny smrtelnik nema)
pro ty, kteri chteji vedet, co je "mikroskop" technicky:
stereomikroskop MST 127 (pouzit objektiv s jednonasobnym zvetsenim) v kombinaci s digitalizacnim USB nastavcem Digital Eyepiece (2MPx, senzor 1/3")
Obrázky:
Příspěvky: 1 268
Zaregistrován
23. 12. 2010
Tvůj mikroskop asi ještě nějakou dobu spolehlivě zabije případné pokroky foťáků, ale i tak- teď koukám Sony DSC-H300 za asi 4,5 tkč. To jsem myslel, že se bavíme o podstatně dražší záležitosti..
Příspěvky: 9 216
Zaregistrován
15. 7. 2007
on ma i drazsiho bratricka Sony DSC-HX300 s vic funkcemi. ten jsem v ruce nemel, uvadeny jsou nektere lepsi parametry, ale zda je realne lepsi i chip, to nevim (pisou Super HAD CCD u H300 a CMOS Exmor R u HX300).
jeste jsem si ho pujcil na testovani, protoze za par hodin vsechny ficurky clovek nevychyta. prvne musim rici, ze jsem nepsal pravdu, ze Sony DSC-H300 makro nema. ma, ale zcela zakerne jen v automatickem rezimu (sic!). tak jsem si rekl, ok, kdyz si fotak mysli, ze nejlepsi fotky dela v automatickem rezimu, dam mu sanci v automatickem modu. protoze k tomu potrebuje svetlo, vyuzil jsem dnesniho dopoledniho slunecneho dne a fotil na parapetu, coz nikdy nedelam.
prezentuji tedy fotky z Konica Minolta Dimage Z5 (vse jako v drivejsich prispevcich, stativ, manualni rezim supermakro, korekce BW, bez uprav v PC, umele osvetleni 40W osramka mlecna) a ze Sony DSC-H300 v automatickem rezimu na dennim svetle z ruky. v obou pripadech zadne SW upravy mimo orezu a zvetseni a zmenseni tam, kde to vyzaduje srovnani - uvadim to a v pripade posledniho obrazku jen ze srandy uprava histogramu.
muj nazor je, ze optika fotaku bude celkem dobra a za velke kulove stoji hlavne ten chip. nevim, ale Konicu jsem kupoval pred mnoha a mnoha lety, neumim to presne odhadnout (na trhu je od r. 2005, takze tak nekdy), ale kdyby na ni po par letech neodesel stabilizator obrazu (delal cerne plochy v rozich fotky), taham ji s sebou asi do dnes. v servisu to sice neopravili - myslim, ze by to bylo drahe - ale za levno ho proste odpojili. ergonomicky naprosto genialne vyresenej, Sony je proti tomu cihla (ale jsou i mnohem horsi).
slibene fotky:
1) vyrez 475x475, 1:1, fotak Konica Minolta Dimage Z5 (tj. 5 Mpx), manual, supermakro, stativ, umele osvetleni
2) vyrez 475x475, 1:1, fotak Sony DSC-H300 (tj. 20 Mpx), automat, bez makra, z ruky, dopoledni slunecni svetlo
3) vyrez 475x475, 1:1, fotak Sony DSC-H300 (tj. 20 Mpx), automat, zoom (ala makro), z ruky, dopoledni slunecni svetlo
4) stejne jako obr. 3, ale zmenseno v PC na velikost obr. 1 pro srovnani
5) zvetseny vyrez z obr. 1 pro posouzeni sumu
6) zvetseny vyrez z obr. 2 pro posouzeni sumu
7) upraveny histogram z obr. 6 (stejne nic moc)
zavery: supermakro na Konica Minolta Dimage Z5 = vysledek porizeny z nejblizsi mozne vzdalenosti na niz zaostri Sony DSC-H300 v automatickem modu (a automaticky nastavi rezim makro). zoom na Sony DSC-H300 lze pouzit i u blizkych predmetu (omezene), zvetseni detailu je lepsi. po zmenseni na uroven velikosti Konica Minolta Dimage Z5 je ale stale patrny sum (u mikroskopu se sum trochu lip ztraci po zmenseni fotky). nevim, ale za optimalnich svetelnych podminek a s automatickym nastavenim bych cekal, ze sum bude mensi. zavery necht si kazdy ucini sam.
ja jen mohu konstatovat, ze po nekolika letech rozkvetu digitalnich fotaku se mi zda, ze jejich vyvoj zvolnil ci snad i stagnuje. nejsem profik, nesleduju to. jen jsem doufal, ze se clovek docka za deset let vetsich rozdilu nez tech, co vidim na fotografii ja.
Obrázky:
Příspěvky: 981
Zaregistrován
6. 2. 2008
oliver: digitální fotografie udělala za 10 let neuvěřitelný pokrok. Ale zrovna u makro fotografie předmětů jako jsou mince, je použitý čip jedna z posledních věcí, které mají na výsledek vliv. Na prvním místě je sklo, pak sklo a pak zase sklo. A potom správné světlo. Na skle záleží, jak ten chip využiješ. Jenže v marketingu se prodávají právě jen megapixely. Já používám objektiv Canon EF-S 60mm USM, což je slušné makro za levnou cenu. Zázraky, ale také nedělá. Kompakty na makro (pokud neexistuje nějaký speciál) nejsou vhodné.
Sbírám denáry, groše a další mince až po Leopolda I. Rád koupím jednotlivé mince i celou sbírku.
mince01@seznam.cz
Příspěvky: 1 268
Zaregistrován
23. 12. 2010
Ale pravda: 5, 6 a 7 jasně hovoří ve prospěch staršího foťáku. V teorii focení jsem slabej, ale šum byl myslím daní za vyšší citlivost filmu při horších světelných podmínkách. Tak že by ten starej měl lepší světelnost objektivu?
Příspěvky: 9 216
Zaregistrován
15. 7. 2007
na te Konica Minolta Dimage Z5 je na objektivu:
GT 35-420 mm 1:2,8 - 4,5
(Equiv. 135) APO
na Sony DSC-H300:
3,0-5,9 / 4,5-157,5
takze je pravda, Konica ma lepsi svetelnost. skoda, bylo by fajn mit z kazdeho neco🙂
myslim, ze u Sony je to dan za snahu dosahovat optickeho zoom 35x. to je sice pomerne uctyhodne cislo, ale uprimne, fotky (i se stativem) jsou pri tomto zvetseni celkem nepouzitelne. pochvalu snad zaslouzi stabilizator obrazu, ktery i s moji klepajici se rukou zvladne tak jednu fotku z peti udelat i pri tak velkem zoomu "ostrou" - i kdyz mluvit o ostrosti u techto fotek se mi trochu prici. neprijemne je, ze obraz dost "lita" a nestiha se uplne obnovovat v realu (pro foceni letadel neprijemne)
pro ukazku 2x 35x zoom z ruky (puvodni velikost fotky 5152 x 3864), nejaky predvoleny automaticky rezim, uz nevim jaky. prvni prehledova zmenseno na 475 x 356, druhe v tom samem okne vyrez 1:1 pro realne posouzeni detailu. sorry za nenumismaticka temata
fotky jsou neupravene, kompozici radeji nereste
Obrázky:
Pro vkládání příspěvků se musíte přihlásit.