Moderátoři: numismat, smith

Avenger

Uživatel

Zaregistrován
29. 1. 2015

#1 - 29. 1. 2015, 01:23

Dobrý den,
už od dětství jsem sběratelem všeho od hokejových kartiček, zápalkových kabiček, odznaků pivních tácků atd... vždycky mě lákalo začít sbírat mince, ale odhodlávám se k tomu až v poslední době. Pomalu se porozhlížím a zjišťuji jak je ten svět numismatiky obrovskej🙂 Vyjasnil jsem si základní otázku a to je ta, že nemám vztah k mincím cizích zemí. Zajímají mě mince, které mají spojitost s naší zemí, krajinou a historií. Jsem ale úplný začátečník a proto bych se rád na něčem naučil a sbírání si vyzkoušel, Měl jsem v plánu, že začnu některým z období ČR, ČSR, ČSSR nebo ČSFR. Domníval jsem se, že sbírku těchto mincí má doma určitě každý sběratel mincí a až potom se ubíral hlouběji do historie... Po přečtení spousty témat na tomto fóru se mi ale zdá, že většina sběratelů od těchto mincí spíše zrazuje a doporučuje rovnou nějakého panovníka... Nutno říct, že chci sbírat mince především pro potěšení a dokončené sbírky nehodlám prodávat, ale chci je uchovat pro další generace. Můj věk se pohybuje na hranici 30tky, takže pokud všechno pujde dobře a bude li mě to bavit mám na sbírání pomerně dost času🙂 Najde se tady někdo, kdo by byl ochoten zasvětit začánajícího sběratele miní? Jak třeba sestavit první sbírku? Vůbec nemám představu kolik mincí mají ve svých sbírkách přední čeští sběratelé... jakým systémem mince sbírat atd? Děkuji Avenger

vassilij

Uživatel

Zaregistrován
12. 8. 2006

#2 - 29. 1. 2015, 02:40

Tohle se tu řeší poměrně často a už tu bylo asi vše napsáno, takže těžko bude někdo reagovat obšírněji. Odkážu vás na diskusi viz odkaz níže nebo na příspěvky Filozofa, který se tu nedávno na spoustu podobných věcí ptal.

https://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/jak-zacit-18652

https://www.sberatel.com/diskuse/vyhledavani/results