koolabs

Uživatel

Zaregistrován
22. 11. 2019

#1 - 17. 6. 2024, 18:54

Dobrý den,
existuje v nějakém katalogu zmínka o hodnotách známek s okraji /deskové značky, čísla../ . Tady je datum, číslo desky, označení papíru plus barevné čáry, předpokládám na kontrolu stavu barev. Ale v této oblasti jsem více než laik.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

dr_colombo

Uživatel

Zaregistrován
27. 2. 2013

#2 - 17. 7. 2024, 08:31

Tak to jsme na tom hodně podobně, já v tom taky plavu, sbírám značky TUS o kterých se dá dočíst ve specializovaném katalogu a pak data tisku a o těch bohužel jsem nikde nic nenašel, ani mi nikdo nic neporadil...

koolabs

Uživatel

Zaregistrován
22. 11. 2019

#3 - 17. 7. 2024, 16:27

Je to škoda,
spíše dedukuji, že to může souviset s vývojem způsobů tisku. protektorát je ještě luxusně zpracován, v Pofisu pro čssr je pár zmínek uvodních let ale pak šmitec,.
Přitom sice se říká, že hodnotu známek určuje kupec, ale ona to prostě až tak pravda není. Ten význam katalogů je nepopiratelný. U našich západních sousedů se právě díky kvalitnímu zpracování v Michelu začíná zvedat zájem o luky, soutisky, desková čísla a podobně.
škoda že ČSSR je v utlumu, jsou to krásné známky.

stefanos532

Uživatel

Zaregistrován
11. 10. 2015

#4 - 17. 7. 2024, 17:54

Ve zpravodaji Společnosti sběratelů československých známek je otištěna výzva pro sběratele data tisku pro vytvoření počítačové databáze.
https://knihovna.filaso.cz/Zpravodaj_051_1992.pdf

caffe2

Uživatel

Zaregistrován
30. 5. 2024

#5 - 18. 7. 2024, 11:41