Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Poštovní známky - naše » deskové značky ČSSR

Vykupminci.cz
Numisargo

deskové značky ČSSR

Moderátoři: Admin - Zdeněk Jindra, dejvy, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den,
existuje v nějakém katalogu zmínka o hodnotách známek s okraji /deskové značky, čísla../ . Tady je datum, číslo desky, označení papíru plus barevné čáry, předpokládám na kontrolu stavu barev. Ale v této oblasti jsem více než laik.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Tak to jsme na tom hodně podobně, já v tom taky plavu, sbírám značky TUS o kterých se dá dočíst ve specializovaném katalogu a pak data tisku a o těch bohužel jsem nikde nic nenašel, ani mi nikdo nic neporadil...
Registrovaný uživatel
Je to škoda,
spíše dedukuji, že to může souviset s vývojem způsobů tisku. protektorát je ještě luxusně zpracován, v Pofisu pro čssr je pár zmínek uvodních let ale pak šmitec,.
Přitom sice se říká, že hodnotu známek určuje kupec, ale ona to prostě až tak pravda není. Ten význam katalogů je nepopiratelný. U našich západních sousedů se právě díky kvalitnímu zpracování v Michelu začíná zvedat zájem o luky, soutisky, desková čísla a podobně.
škoda že ČSSR je v utlumu, jsou to krásné známky.
Registrovaný uživatel
Ve zpravodaji Společnosti sběratelů československých známek je otištěna výzva pro sběratele data tisku pro vytvoření počítačové databáze.
https://knihovna.filaso.cz/Zpravodaj_051_1992.pdf
Registrovaný uživatel