Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Evropská papírová platidla » 20 euro - F001 FM prosím určiť cenu v tomto stave .

Vykupminci.cz
Numisargo

20 euro - F001 FM prosím určiť cenu v tomto stave .

Moderátoři: numpszi, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý deň, Chcem sa opýtať , či bankovky sa zbierajú úplne v UNC stave , alebo aj obehové z bankomatu , ako je táto . Čo by ste mi odporučili som začiatočník a celkom ma to aj zaujalo zbierať bankovky .

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Dobrý deň,
bankovky sa zbierajú vo všetkých stavoch, lebo nie všetky sa dajú zohnať v stave UNC.
Najlepšie je ich zbierať úplne v UNC stave, také majú vždy väčšiu cenu ako z tie obehu.
Ak Ta zaujali Euro bankovky, odporúčam kúpiť katalóg :

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Môže mi povedať prečo je značenie F001/FM - Bulharsko -( Oberthur ) . Členské štáty , ktoré používajú euro je ich 20 . Nepoponahlali sa príliš čoskoro ty Francúzi natlačiť túto bankovku . Bulharsko nepoužíva zatiaľ euro 💶. Moja bankovka má prvú pozíciu FM0000 (A1) . Čo som pozeral natlačené boli iba 10 a 20 eurové bankovky . Už teraz - série bankoviek majú zberateľskú hodnotu a predpovedam im svetlú budúcnosť . Bulharsko má priať euro v roku 2025 a je to otázne . Je to chybná košeľa a celá séria bankoviek . Napíšte ak máte dáke iné informácie .
Registrovaný uživatel
Nakoľko Európska Centrálna banka nevlastní žiadnu tlačiareň, na tlač bankoviek využíva tlačiarne, ktoré vlastní emitujúca centrálna banka alebo elektronické obstarávanie. Na tlač sa využívajú štátne ale aj súkromné tlačiarne, každá tlačiareň má pridelené písmeno a môže tlačiť rôzne nominálne hodnoty.
V máji 2019 kúpila súkromná Francúzska tlačiareň Oberthur Fiducaire AD od Bulharskej národnej banky jej bývalú národnú tlačiareň v Sofii, ktorá sa nachádza mimo eurozóny.